Oma lahingurobotit ehitades kulub kindlasti marjaks ära, mil tead, missugused on need kõige levinumad vastased robolahingu maailmas. Koondasime siia 6 võitlusroboti tüüpi: wedge, spinner, drum, crusher, flipper ja hybrid.
Oma lahingurobotit ehitades kulub kindlasti marjaks ära, mil tead, missugused on need kõige levinumad tüüprobotid robolahingu maailmas. Koondasime siia 6 võitlusroboti liiki ning panime kirja ka nende tugevused ja nõrkused.
Loodetavasti saavad osalejad võtta siit eeskuju ning muuta tüüpe oma loovusega veelgi ägedamaks ja võitluskindlamaks!
NB! 28. septembril Tartus toimuval robolahingul on kõik allnimetatud robotüübid lubatud.
Wedge ehk “kiil”
Wedge on võitlusrobot, mis on ehitatud nii, et selle esiseks on ühtlane kaldus pind. Sellise ehitusega roboti eesmärk on pääseda vastase alla ning rammida ta vastu areeni või lükata areeni ohukolletesse. Tasapinna tõttu on vastasel teda küll üpris keeruline areenil pilbasteks lõhkuda, kuid relvade puudumise tõttu ei avalda wedge´id kokkupõrkel vastasega oma konkurendile suurt kahju. Kuna wedge´i strateegia seisneb vastase liigutamises ohtliku kohta, on tema käsitlemiseks vaja puldi taha oskuslikku juhti.
Mitmed robovõistlused on keelanud lisarelvadeta wedge´i kasutamise, kuna nad jäävad areenil üksluiseks. Alumises videos on näitena toodud wedge, kellele on lisaks ehitatud juurde leegiheitja.
Plussid:
- Tugev kaitse, vastasel pole millestki kinni
haarata
- Lihtne ehitada
- Suudab teise roboti alla minna
- Võimalik täiendada lisarelvadega
Miinused:
- Puldi taha on vaja oskuslikku käsitlejat
- Nõrk rünne
- Osad võistlused ei luba neid areenile
Spinner ehk "vurr"
Spinnerid on väga tõhusad nii kaitses kui ka ründes, sest nende puhul on see üks ja sama tegevus. Nad on võitlusrobotid, mis areenil edasi-tagasi liikudes samal ajal ka pöörlevad. Vastased, kes neid ründavad, tahes
tahtmata kahjustavad alati ka ennast. Üks võimalus spinner´i kahjustamiseks
on pääseda pöörleva roboti alla, et see tasakaalust ja sõidurütmist välja viia.
Samuti saavad spinnerid ka ise kokkupõrgetel vaenlastega vigastusi, mispärast on omanikel soovitatav varuda areeni äärde hulgaliselt varuosi.
Plussid:
- Rünne ja kaitse on koos
- Areenil edasi-tagasi liikumiseks ei pea puldi kontrollija
olema väga oskuslik
Miinused:
- Kokkupõrgetel vastastega saab tihti ka ise kahjustusi
- Keeruline täiendada lisarelvadega
Drum ehk Trumm
Drum´id esindavad robolahingutes raskekahurväge. Robotid tunneb areenil ära selle järgi, et nende esiosa moodustab massiivne pöörlev relv. Kui drum on õigesti ehitatud, suudavad nad vastase lihtsasti õhku paisata või lennutada teise areeni otsa. Kuid drum´ide juhtimisel tuleb arvesse võtta, et tänu sellele vägevale relvale on nad ka poole raskemini juhitavad. Massiivne, kiirelt pöörlev relvaga tekkiv inertsjõud üritab masina pööramisel kogu masinat külili pöörata.
Plussid:
- Väga hävitavad löögid
- Masina kere saab muuta lihtsasti ründekindlaks
-
Võimalik täiendada lisarelvadega
Miinused:
- Liikumise ajal võib tekkida raskusi masina kontrollimisega
Crusher ehk "purusti"
Crusher´i tunneb ära selle järgi, et talle on lisatud seadeldis, mille eesmärk väänata ja kinni hoida vastase kere. Sellise roboti puhul on väga oluline puldiga juhtimise oskus. Lisaks heale sõidule peab juht olema ka osav ajastuses. Areenil peab crusher kasutama vastaste peal palju jõudu. Seetõttu tuleb roboti ehitamisel jälgida, et masin ei ületaks lubatud kaalupiiranguid.
Plussid:
- Vastase kere väänamine võib nad kiirelt
võisltustulest eemaldada
-
Masina kere saab muuta lihtsasti ründekindlaks
-
Võimalik täiendada lisarelvadega
Miinused:
-
Puldi taha on vaja oskuslikku käsitlejat
- Purustisüsteemi raskusega võib lihtsasti
ületada roboti kogukaalu limiidi
- Mitmed võistlused lubavad vastast kinni hoida
ainult teatud ajahulga
Flipper ehk ümberpaiskaja
Flipper´itel on tavaliselt kere külge ehitatud suruõhu põhimõttel töötav viskeplaat ehk "käsi", mis õige ajastuse korral paiskab vastase külili. Ka selle võitlusroboti puhul on vaja puldi taha oskuslikku kontrollijat. Sest kui viskeplaat tõepoolest avaneb suruõhugua, siis ümberpööramise katsed lahingu ajal on piiratud. Flipper peab suutma vastase kahjutuks teha enne, mil lõppevad ta õhuvarud.
Plussid:
- Vastase ümberpaiskamine võib ta lihtsasti
liikumatuks muuta
-
Võimalik täiendada lisarelvadega
Miinused:
-
Puldi taha on vaja oskuslikku käsitlejat
- Vastased võivad kergesti flipperi relva küljest tirida
- Relvakasutuse sagedus sõltub õhuanuma suurusest
Hybrid ehk "hübriid"
Hübriidid kombineerivad eelnimetatuid stiile ehk nad
kannavad endas mitut võitlusfunktsiooni korraga. Algsele robotile
teisejärgulise relva lisamine eeldab aga põhjalikku kavandamist ning keerukamat
ehitust. Samuti peab jälgima, et valminud hybrid
ei ületaks võistlusel lubatud kaalu.
Plussid:
- Kui põhirelv hävib, saab võitlust jätkata
teisejärgulise relvaga
Miinused:
- Kavandami-s ja ehitusprotsess on ajakulukad
- Oht ületada lubatud võistluskaalu
Postituse originaalsisu pärineb aadressilt: http://battlebot-design.sbainvent.com/battlebot-types.php#.WYy-Q1UjHIW