Täna lõppes Teaduskeskuses AHHAA kolm päeva väldanud rahvusvaheline kohtumine, kus osales kokku 15 parimat informaalse ja formaalse hariduse ühendajat Eestist, Rootsist ja Islandilt. 

Täna lõppes Teaduskeskuses AHHAA kolm päeva väldanud rahvusvaheline kohtumine, kus osales kokku 15 parimat informaalse ja formaalse hariduse ühendajat Eestist, Rootsist ja Islandilt. 

Kohtumisest võtsid osa Teaduskeskuse AHHAA, Islandi ülikooli ja Rootsi teaduskeskuse Teknikens Hus esindajad. Iga päev oli pühendatud ühe riigi kogemusele ning parimate praktikate tutvustamisele.  

AHHAA hariduskoostöö koordinaator Matti Orav ütles, et AHHAA esindajad on juba ise palju väärtuslikke teadmisi omandanud ning külaliste praktikas on palju sellist, mida ka Eestis edukalt rakendada saaks.  

„Näiteks Skandinaavias toimib väga hästi süsteem, kus kohalikud omavalitsused või maakonnad toetavad oma õpilaste osalemist teaduskeskuste ja muuseumide programmides. Meil ei ole kohalike omavalitsustega sellisel kujul veel kokkuleppeid sõlmitud,“ sõnas ta.  

Üks kohtumise põnevamaid teemasid on Islandi Ülikooli ja maailmakuulsa laulja Björki ühisprojekt „Biophilia“. Ülikooli teaduskommunikatsiooni juht Gudrun Bachmann selgitas, et tegemist on uudse lähenemisega õpetamisele. Biophilia on haridusprogramm, mille keskmes on loomine ja isetegemine kui õppimise meetod. Töötubades seostatakse muusika laste jaoks põnevate teadusteemadega, näiteks kosmose ja vulkaanidega. 

„Programm ühendab kunsti, teaduse ja uued tehnoloogiad ning Biophilia-töötubades osalevad nüüdseks juba kõik Islandi algkoolilapsed. Björk soovis, et lapsed saaksid katsetada uusi ja lihtsaid muusika tegemise võimalusi, ilma et nad selleks eelnevat muusikaharidust vajaksid,“ rääkis Bachmann.  

Kohtumise tegi võimalikuks AHHAA poolt koordineeritav projekt SciFEAB - Science Facilitation Expertise Across Borders (piirideülene teaduse populariseerimine), mida rahastas Põhjamaade Ministrite Nõukogu läbi Norra Koostöö- ja Hariduskeskuse (SIU) poolt juhitava toetusprogrammi Nordplus Horizontal.


Tagasi